Service advisor and customer during explanation situation
 Service advisor and customer during explanation situation

Servis za električna vozila

Nega in vzdrževanje vašega električnega vozila

Nega in vzdrževanje električnih vozil sta drugačna kot pri vozilih z običajnim motorjem z notranjim zgorevanjem: ni izpušne cevi, ni vžigalnih svečk, ni menjalnika. Tako prihranite čas in denar. Vseeno morate pri svojem vozilu Audi e-tron upoštevati redne servisne intervale.

35 % nižji stroški vzdrževanja pri električnem vozilu

Nemški inštitut za avtomobilsko industrijo IFA (Institut für Automobilwirtschaft) na Univerzi za ekonomijo in okolje (HfWU) v Nürtingen-Geislingenu ugotavlja, da so stroški popravil in vzdrževanja za električna vozila skupno pribl. 35 % nižji kot pri primerljivih vozilih z motorjem z notranjim zgorevanjem, četudi imajo električna vozila drugačne zahteve za redno servisiranje kot vozila s klasičnimi motorji z notranjim zgorevanjem.

Kdaj je potreben servisni pregled?

Servisni intervali: po 30.000 km ali po dveh letih1. Prikazovalnik servisnih intervalov v vašem vozilu Audi e-tron vas opomni na naslednji termin.

1) Odvisno od tega, kaj nastopi prej.

Pogosta vprašanja o servisu

Številni sestavni deli dozdajšnjih motorjev pri električnih vozilih zaradi drugačnega pogona preprosto niso potrebni. Sem spadajo komponente, kot so filter za gorivo, zračni in oljni filter, vžigalne svečke ali sistem za hlajenje motorja, pa tudi obrabni deli, kot je sklopka ali izpušni sistem. Ker se v električnih vozilih uporabljajo sinhroni električni motorji brez drsnih kontaktov, ki bi se obrabljali, motorji sami vzdrževanja skoraj ne potrebujejo. Poleg tega električna vozila niso opremljena niti z ročnim menjalnikom. Skratka: manj komponent pomeni manj stroškov za vzdrževanje.

H komponentam, ki še vedno zahtevajo redno vzdrževanje, spadajo npr. zavore. Ni jih treba več tako pogosto menjati, ker so pri električnem vozilu manj obremenjene. Eden od razlogov za to je rekuperacija. To pomeni, da se pri zaviranju vozila kinetična energija rekuperira in pretvori nazaj v električno energijo. Rekuperacija pa deluje tudi kot motorna zavora, zaradi česar je zavorni sistem manj obremenjen in se ne obrabi tako hitro kot pri vozilih z motorjem z notranjim zgorevanjem. Preverjati je treba tudi klimatsko napravo, krmiljenje, kolesa in pnevmatike. Končno je treba v podobnih intervalih kot pri osebnih vozilih z motorjem z notranjim zgorevanjem opraviti servisni pregled.

Če se po eni strani določene klasične komponente za motor z notranjim zgorevanjem opustijo, pa je pri servisnem pregledu električnega vozila treba preveriti nekatere nove komponente, ki so značilne samo za električna vozila. Sem spada npr. baterija, ki zahteva vizualno kontrolo: v sklopu splošnega vzdrževanja v okviru servisnih intervalov za vaš Audi e-tron se preverijo polnilni priključek in kabelske povezave ter stanje baterije.

V električnih vozilih so večinoma vgrajene litij-ionske baterije. Če želite za baterijo čim bolje poskrbeti, vozila ne puščajte dalj časa stati s stanjem napolnjenosti baterije pod 20 %. Kot pri pametnih telefonih, ki jih prav tako napajajo litij-ionske baterije, je tudi življenjska doba baterij električnih vozil odvisna od polnjenja. Tako ima postopek polnjenja z izmeničnim tokom, npr. na gospodinjski vtičnici, prednost pred polnjenjem z enosmernim tokom na postaji za hitro polnjenje. Baterija je najdražji nadomestni del električnega vozila, zato se skrbno ravnanje s tem zalogovnikom energije vsekakor izplača.

Lastniki vozil z elektromotorjem morajo biti pozorni še na en obrabni del, in sicer pnevmatike. Električna vozila lahko pri speljevanju ustvarijo bistveno večji navor kot mnoga druga vozila. Posledice zelo pogostega speljevanja z velikim navorom se kažejo na profilu pnevmatik. Zmernost pri speljevanju se torej obrestuje. Pri vzdrževanju in nakupu pnevmatik je treba upoštevati posebne lastnosti električnih vozil.

Pogosto zastavljeno vprašanje pri električnih vozilih. Servis je treba pri vseh modelih Audi e-tron opraviti po 30.000 km ali najpozneje po 24 mesecih, odvisno od tega, kaj nastopi prej. Prikazovalnik servisnih intervalov v vašem vozilu Audi e-tron vas opomni na naslednji termin.

Da, saj vam pri tem pomaga prikazovalnik servisnih intervalov. Tega najdete na zaslonu kombiniranega instrumenta in v infotainment sistemu.

Električno vozilo lahko načeloma peljete na servis v katero koli delavnico, ki izvaja servisne preglede v skladu z določili proizvajalca. Dela na visokonapetostnih sistemih lahko po drugi strani opravljajo samo v poslovalnicah z ustrezno usposobljenim osebjem in ustrezno opremo delavnice. Preden se lahko na vozilu začnejo izvajati dela, mora mehanik preveriti, ali je visokonapetostni sistem dejansko brez napetosti, da pri izvedbi morebitnih del ne pride do težav. Praviloma velja: kdor za potrebno vzdrževanje obišče delavnico znamke Audi, je lahko prepričan, da so izpolnjeni vsi potrebni kriteriji.

Morda vas bo zanimalo tudi:

 

Jamstvo mobilnosti

Naš cilj je vaša mobilnost, tudi v primeru okvar, nezgode in v tujini. To vam zagotavlja jamstvo mobilnosti Audi. Pokličite in priskočili vam bomo na pomoč.

 Smart repair of the windscreen

Popravilo vetrobranskega stekla

Tukaj so vam na voljo informacije o originalnih vetrobranskih steklih Audi in možnostih popravila stekel.

Kompleti zimskih pnevmatik in platišč

Funkcionalnost in vpadljiv videz. Z zimskimi litimi aluminijastimi platišči iz originalne dopolnilne opreme Audi.

Kontaktirajte pooblaščen servis Audi

Za dodatne informacije in konkretne ponudbe se obrnite na svoj pooblaščen servis Audi.