Kdor pozna Audi, pozna quattro.

In kdor je vsaj enkrat vozil vozilo s pogonom quattro, ne bi želel voziti ničesar drugega. Zakaj? Ker ta pogon moč motorja tako prepričljivo prenaša na cestišče. Vrhunska tehnologija quattro nudi dinamiko in varnost, obenem pa zagotavlja ekskluziven, edinstven užitek v vožnji. Audi s pogonom quattro vas varno in brez težav pripelje tja, kjer vozila s pogonom na dve kolesi nimajo več vlečne sile – na primer na spolzki ali neutrjeni podlagi.

 

Pogon quattro

Po meri zasnovan za vsak model posebej – Audi nudi različne izvedbe pogona quattro. Pri kompaktnih serijah s prečno vgrajenim motorjem je lamelna sklopka s hidravličnim mehanizmom in elektronskim uravnavanjem nameščena na zadnji premi. Pri športnem avtomobilu R8 s sredinsko vgrajenim motorjem je lamelna sklopka na sprednji premi. Ti aktivni sistemi odvisno od vozne situacije sile prilagodljivo porazdeljujejo med obema premama.

Samozaporni sredinski diferencial, ki se uporablja v številnih modelih Audi s spredaj in vzdolžno vgrajenim motorjem, je povsem mehansko planetno gonilo. Pogonski moment med sprednjo in zadnjo premo običajno porazdeljuje v razmerju 40 : 60.

Za nekatere najzmogljivejše motorje je na voljo športni diferencial na zadnji premi. Navor lahko preko dveh prekrivnih stopenj z elektrohidravličnimi lamelnimi sklopkami aktivno porazdeljuje med zadnjima kolesoma. V izjemnem primeru se celoten navor prenese na eno kolo – sistem vozilo potisne v ovinek, s čimer podkrmiljenje odpravi že v začetku.

Tehnologija quattro

Audi že 35 let podpira razvoj tehnologije quattro. Z več kot osmimi milijoni proizvedenih modelov s tehnologijo quattro je Audi postal najuspešnejši proizvajalec prestižnih vozil s stalnim štirikolesnim pogonom na svetu. Z vozilom Audi lunar quattro morda kmalu tudi na Luni. Audi je s pogonom quattro dosegel mejnik v zgodovini avtomobilizma – leta 1980 ni noben drug proizvajalec avtomobilov ponujal hitrega in lahkega štirikolesnega pogona, ki bi bil primeren za večjo serijsko proizvodnjo.

1980 je bila tehnologija v t. i. pra-quattru premierno predstavljena na ženevskem avtomobilskem salonu. Leta 1986 je Audi prvo generacijo sredinskega diferenciala z ročno zaporo zamenjal z diferencialom torsen, ki je omogočal prilagodljivo porazdeljevanje pogonskega momenta. 2005 je sledilo planetno gonilo z asimetrično-dinamično osnovno porazdelitvijo sil. Samozaporni sredinski diferenciali znamke Audi so podvrženi nenehnemu izpopolnjevanju in postavljajo merilo na področju vlečne sile in vozne dinamike, obenem pa ohranjajo nizko maso.

Štirikolesni pogon quattro je steber, na katerem sloni znamka Audi. Zdaj ga znamka še dodatno krepi – z novimi modeli in novimi tehnologijami. Pogon quattro v elektrificiranem pogonskem sklopu predstavlja povsem nov koncept mobilnosti prihodnosti.