Kombinacija električne in običajne pogonske tehnologije

Priključni hibridni modeli združujejo prednosti električne mobilnosti in običajnih pogonskih tehnologij. Pri znamki Audi nosijo oznako TFSI e. Dodatna oznaka jasno ponazarja, da sta v priključnem hibridu vgrajeni dve vrsti pogona. Električni pogon s kompaktno baterijo za vožnjo na krajše razdalje in dodaten motor z notranjim zgorevanjem za daljše razdalje. Inteligentna porazdelitev električne energije avtomatsko in po potrebi preklaplja med pogonoma, tako da doseže maksimalno učinkovitost.

Kaj je priključni hibrid?

Priključni hibrid z elektromotorjem in motorjem z notranjim zgorevanjem učinkovito združuje dva pogona. Baterijo je za razliko od ostalih hibridov mogoče polniti tako z regeneracijo energije kot tudi preko zunanjih virov, kot so polnilne postaje in vtičnice. Zaradi tega se je priključni hibrid uveljavil kot najpogostejša oblika hibridov. Izraz je izpeljan iz angleškega jezika: "Plugin Hybrid Electric Vehicle", okrajšano PHEV. PHEV je torej okrajšava za priključne hibride, kot jih pri znamki Audi poznamo pod oznako TFSI e.

Regeneracija energije in funkcija boost

Pri hibridih se elektromotor lahko uporablja za vožnjo na izključno električni pogon in brez emisij škodljivih izpušnih plinov. Lahko pa dopolnjuje delovanje motorja z notranjim zgorevanjem z dodatno funkcijo boost. Priključni hibrid je načeloma zasnovan na osnovi regeneracije energije, poimenovanem rekuperacija. PHEV-modeli znamke Audi pri tem moč ponovno pridobivajo pri zaviranju – odvisno od razdalje in zaviranja. Pri funkciji boost je elektromotor odvisno od izbranega voznega načina v pomoč motorju z notranjim zgorevanjem. Motorju zagotavlja dodaten pospešek.

Rekuperacija pri zaviranju: Audi Q3 45 TSFI e.

Štirje vozni načini

Za učinkovit način vožnje. Koncept pogona je zasnovan tako, da je veliko vsakodnevnih voženj na krajše razdalje mogoče prevoziti na izključno električni pogon. Vrsto pogona je mogoče nastaviti s štirimi različnimi voznimi načini: vožnja na izključno električni pogon (EV), učinkovita kombinacija obeh pogonov (Hybrid) ali primarna uporaba motorja z notranjim zgorevanjem, ki omogoča ohranjanje (Hold) ali zvišanje (Charge) napolnjenosti baterije za kasnejšo vožnjo na električni pogon.

Doseg ni vprašljiv

Ko napolnjenost baterije ne zadošča za izbrano pot, se dodatno vključi motor z notranjim zgorevanjem in nato v celoti prevzame vožnjo. Doseg se s tem občutno poveča. Pri vmesnem postanku lahko kot običajno natočite gorivo in se takoj odpeljete naprej. Če imate morda več časa, pa lahko na polnilni postaji napolnite še baterijo.

 

Kombinirani pogon

Audi združuje bencinski motor s turbopolnilnikom in neposrednim vbrizgavanjem goriva (TFSI) ter elektromotor z litij-ionsko baterijo, ki je vgrajena pod dnom prtljažnika. Elektromotor hibridnega pogonskega sklopa je v večini priključnih hibridov integriran v menjalnik. Hibridni modul sestavljata elektromotor in prekinitvena sklopka, ki TFSI-motor povezuje s pogonskim sklopom. Prenos moči v vseh priključnih hibridih poteka preko vseh štirih koles – za dobro vlečno silo tudi pri slabih pogojih na cestišču in v slabih vremenskih pogojih ter za visoko stopnjo agilnosti pri športni vožnji.

Pogonski sklop: Audi A7 Sportback 55 TSFI e.

Baterija

Električni tok za elektromotor dovaja baterijski sistem s tekočinsko hlajenimi litij-ionskimi celicami pod dnom prtljažnika. Baterija shrani do 14,1 kWh energije. Baterija s kapaciteto 14,1 kWh, ki je vgrajena v večini modelov, je na 400-voltnem priključku z močjo 7,4 kW do konca napolnjena v pribl. 2,5 h, na običajni 230-voltni gospodinjski vtičnici pa v pribl. 6,5 h. Audi za visokonapetostno baterijo novega vozila nudi garancijo 8 let oz. 160.000 km, odvisno od tega, kaj nastopi prej.

Zgradba visokonapetostne baterije: Audi A3 Sportback 40 TFSI e.

 

Priključni hibridni modeli nosijo oznako "TFSI e". Dodatna oznaka jasno ponazarja, da sta v vozilu vgrajeni dve vrsti pogona. Električni pogon s kompaktno baterijo za vožnjo na krajše razdalje in dodaten motor z notranjim zgorevanjem za daljše razdalje.

Z modelom Audi Q7 e-tron quattro je Audi predstavil prvi priključni hibrid s 6-valjnim TDI-motorjem in elektromotorjem. Tega je medtem nadomestil Audi Q7 TFSI e quattro (bencinski motor z neposrednim vbrizgavanjem goriva). Kombinacija dizelskega motorja in električnega pogona trenutno ni na voljo. Vsi trenutni razpoložljivi modeli priključnih hibridov imajo bencinski motor s turbopolnilnikom in neposrednim vbrizgavanjem goriva (TFSI).

 

Polnjenje doma

Polnjenje na poti